אדובי Adobe K12 לכיתות מחשבים | Adobe K12 Shared Device לבתי ספר, חט”ב ותיכונים – Adobe K12 | Adobe לבתי ספר | אדובי Adobe K12 לכיתות מחשבים

Adobe K12 SDL ברישוי לעמדות עבודה בבתי ספר - חבילות 2022 חדשות | Adobe K12 Shared Device License

בתי ספר, מוסדות חינוך ואקדמיה, קבלו את הרישוי החדש מבית אדובי Adobe SDL (Adobe Shared Device License) לתוכנות עיצוב ועריכת וידאו

לקוחות חינוך, בתי ספר ומשתמשי תוכנות Adobe (חינוך) יקרים,
החל מרבעון שלישי 2019, Adobe תאפשר רכישת רישוי לעמדות במתכונת המוכרת ומחייבת מעבר לרישוי חדש (גרסאות 2019) המתקדם יותר ומכיל תוכנות ושירותים שלא היו למשתמשי עמדות עבודה, כגון חיבור לשירותי הענן ותמיכה בתוכנות שהיו עד כה זמינות לרישוי ענן בלבד (רישוי משתמשים ולא תחנות עבודה) כגון Adobe XD, לייטרום וכיו"ב.
נכון לרגע זה, המנוי הנ"ל מיועד למוסדות אקדמיים ומכללות ולא לבתי ספר יסודיים / חט"ב / תיכוניים (מיועד למשתמשים מעל גיל 13)!
בתצורת הרישוי החדשה, המשתמש חולק את עמדת העבודה עם משתמשים אחרים כנהוג היום (בין אם מדובר ברישוי לעמדה או במסגרת רישוי לכיתות K12 המוכר בניהול מרכזי), אלא שבנוסף, תנאי הכרחי לשימוש בתוכנות הוא כי למשתמש גם מזהה ייחודי באדובי - Adobe ID תחת דומיין מוסד ייעודי (שאינו קשור למשרד החינוך).
על מנת להשתמש בתוכנות אדובי, בעת הכניסה לתוכנה כלשהי (פוטושופ, פרמייר וכיו"ב), על המשתמש להתחבר עם שם וסיסמה אשר הוגדרו מראש וליהנות ממגוון השירותים הנתמכים כאמור, לגבות, לשתף וכו' באמצעות קישור חבילת התוכנות בעמדת העבודה לאחסון אישי חינמי בנפח 2GB ש Adobe מקצה לכל תלמיד.
כלל המשתמשים המורשים לשימוש בתוכנות אדובי להיות רשומים ע"י מנהל המערכת (Administrator) באמצעות ממשק הניהול המרכזי.
בכך למעשה מקרבת אדובי את התלמידים בכיתות ובמוסדות החינוך אל עבר שימוש בגירסה אישית ובעלות אפסית, מאפשרת להמשיך לעבוד על פרוייקט שתלמיד יצר בכיתה במוסד בו לומד במועד מאוחר יותר, להשלים את הפרוייקט בבית או בכל מקום בו יכול להתחבר למנוי האישי (כאמור, תחת הדומיין של בית הספר).
ברישוי חינוך ובתי ספר Adobe K12 Shared Device License על התלמיד להיות מחובר עם שם המשתמש תחת דומיין בית הספר כתנאי לתחילת עבודה בתוכנות אדובי. יש לבצע את ההכנות לפני המעבר בפועל כגון רכישת דומיין והנפקת כתובת אימייל ייעודית לכל תלמיד ותלמיד
רישוי Adobe K12 Shared Device License הוא מודל רישוי לפריסה וניהול של יישומי Adobe במעבדות מחשבים ובהגדרות מחשבים משותפים, שבהם משתמשים מרובים משתמשים במכשירים ובאפליקציות. רישיון התוכנה מוקצה למחשב עליו הותקן. רישוי התקנים משותפים הוא אידיאלי עבור מחשבים במעבדות או בכיתות מחשבים. רישוי Adobe K12 Shared Device License אינו מיועד למחשבים ומשתמשים ייעודיים. עבור משתמשים ייעודיים, אנו ממליצים לפרוס רישיונות "שמיים" (Named License).
בעוד שרישיון משתמש (רישוי שמי - Named License) משייך את הרישיון למשתמש, רישוי Shared Device משייך את הרישיון למכשיר עליו חבילת התוכנות הותקנה.
לכן, כאשר אתם מפעילים אפליקציה בעלת רישיון משתמש שמי, הרישיון מאומת על פי שם המשתמש והסיסמה.
כאשר אתם מפעילים אפליקציה עם רישיון מכשיר משותף, הרישיון מאומת מול המחשב שבו מותקנת האפליקציה.
כלומר, ניתן להפעיל אפליקציה בעלת רישיון משתמש בשם בכל מחשב כל עוד שם המשתמש והסיסמה מאומתים.
אפליקציות ברישיון למחשב משותף (Adobe K12 SharedDevice License) יופעלו רק במחשב שבו הרישוי מותקן ובתנאי שהמשתמש הזין את פרטי התחברות
ניהול הרשאות שימוש כמנהלי מערכת - ניתן לבחור בגישה פתוחה כדי לאפשר לכל אחד לגשת לאפליקציות במכשיר משותף. כל מה שהמשתמשים צריכים הוא חשבון חוקי מכל אחד מהסוגים המתוארים לעיל, חשבון אישי (Adobe ID) או חשבון ארגוני. משתמשים יכולים אפילו להירשם ל-Adobe ID בחינם ולהשתמש בו כדי לגשת לאפליקציות. השתמשו בגישה פתוחה עבור מעבדות פתוחות שבהן הציבור הרחב, סטודנטים וצוות מבקרים, והתלמידים שלנו ניגשים למעבדות ולאפליקציות. לדוגמה, מכונות משותפות בספרייה הציבורית שלך או אם אתה משתמש במעבדה כדי לספק המשך חינוך לאחר שעות העבודה.
רישוי משתמש ארגוני Adobe K12 Shared Device License מאפשר להגביל את הגישה למשתמשים שהוספתם לממשק הניהול. משתמשים אלה יכולים להיות מכל סוג של מזהה שנתמך במסוף הניהול. אפשרות זו שימושית אם ברצונך לספק גישה מוגבלת לסטודנטים וצוות מאושרים בלבד. לדוגמה, מעבדה במוסד להשכלה גבוהה, שבה משתמשים עשויים להיות בעלי כל סוג זהות נתמך. בבתי ספר יסודיים / חט"ב וכיו"ב - זו האפשרות המתאימה ביותר משום גיל המשתמשים והצורך לנהל הרשאות גישה.
בחרו ב-Enterprise / Federated users only, אפשרות להגביל את הגישה למשתמשי Enterprise בלבד. כניסה עם מזהי Adobe אישיים לא מאפשרת גישה לאפליקציות. אפשרות זו שימושית להגבלת הגישה למשתמשי Enterprise בלבד. לדוגמה, במעבדה K-12 באפשרות זו לאשר לתלמידים קטינים לגשת לאפליקציות ולשירותים.
להזכירכם, מנוי Adobe K12 Shared Device License מקנה לתלמידים שימוש ביתי במחשבם האישי (לצורכי למידה בלבד), מה שמאפשר הן למורים והן לתלמידים שעל מחשבם הותקנה חבילת הרישוי המשך עבודה / שיעורי בית ותרגול גם לאחר שעות הלימודים.
יצוין כי הרישוי החדש צפוי להיות מעט יקר יותר מרישוי Adobe K12 בגירסת 2018 אך מנוי זה מעניק למשתמשים חופש ופרודוקטיביות גדולים , כך שמנוי זה גם משתלם יותר.
זאת ועוד, הגישה לכלל גרסאות אדובי 2019 ואילך, כולל הגישה לשירותי אדובי נוספים כגון אחסון בענן של עבודות והגדרות, תוכנות המוגדרות כשירות וכיו"ב תהיה שמורה למשתמשי Adobe K12 Shared Device License בלבד!
בנוסף, לא ניתן יהיה לרכוש תוכנה בודדת אלא חבילת תוכנות מלאה, זאת מתוך הנחה כי קיימת סינרגיה בין כלל תוכנות ושירותי אדובי וממילא הצורך בתוכנה בודדת גורר עמו שימוש בתוכנות אדובי נוספות, מה שמחייב כבר תשלום זהה ממילא.
מוסדות קיימים אשר יעברו למנוי החדש ולא ישלימו את התהליך (אימות דומיין, התקנת גירסה חדשה, הגדרת משתמשים וכו'), לא יוכלו להשתמש בתוכנות ולא לחזור לאחור! מדובר בשינוי שיביא להשבתת הרישוי כולו, יהיה באחריות הלקוח וללא אפשרות לזיכוי !

שאלות ותשובות בכל הנוגע למצב הנוכחי (מנוי Adobe K12  חינוך קיים), תקופת הביניים (2019) ולאחריה

שאלה : מה יקרה עם המנויים בעת חידוש חידוש רישוי עבור תוכנות Adobe הקיימות?

תשובה : עליכם להתכונן כיאות לגרסאות Adobe למוסדות חינוך להתקנות חדשות בעמדות העבודה על כל המשתמע מכך:

              1. רכישת דומיין חיצוני ייעודי למוסד / בית הספר, הקמת כתובות משתמשים לצורך אימות כפול בעת הכניסה לתוכנות

              2. יצירת חבילות התקנה (Adobe K12 לכיתת מחשבים) חדשות והתקנתן במחשבי התלמידים

              3. הדרכת התלמידים / מורים בנוגע לאפשרויות וצורת העבודה עם התוכנות (כניסה עם שם משתמש וסיסמה)

              4. עדכון ממשק הניהול (ניקוי מגרסאות ישנות והפעלת גרסאות Adobe החדשות לצורך ניהול יעיל יותר)

שאלה : יש לנו כבר רישוי בתוקף, מה יקרה איתו החל מרגע זה?

תשובה : כל המנויים הקיימים ימשיכו לתפקד כרגיל ללא כל השפעה עד לתאריך החידוש לפחות (אוקטובר 2021).

שאלה :  האם ניתן לעבור באופן יזום כבר עכשיו?

תשובה : בוודאי.  ניתן לשדרג את המנוי ללא כל עלות נוספת כבר עכשיו, אם כי יש לזכור:  מרגע שבוצע השינוי במנוי עליכם להעביר את כלל התחנות לרישוי החדש בתוך פרק זמן של 30 ימים.  עמדת עבודה שלא עברה התקנה חדשה פשוט לא תתפקד.

שאלה :  מה קורה עם משתמשים שאינם רשומים באדובי באמצעות Adobe ID?

תשובה : על המשתמשים להיות מזוהים כמשתמש באמצעות אתר Adobe או ע”י מנהל הרשת לצורך תחילת עבודה בכל תוכנה שהיא במסגרת רישוי Adobe למחשב.

שאלה :  החלטנו לנסות, כיצד נוכל ליישם?

תשובה : בממשק הניהול של מנהל החשבון תמצאו לחצן האפשר מעבר לתוכנית הרישוי החדשה.  יש להקיש עליו, לאשר את האמור בו ולהתקדם עם תהליך המעבר.     יש לזכור כי עליכם ליצור חבילות התקנה חדשות עבור כלל העמדות וזו גם העת לרענן את התוכנות והגרסאות

שאלה :  האם נוכל לקבל תמיכה טכנית?

תשובה :
בוודאי!   לקוחות אדובי Adobe חינוך יכולים לפנות לשירות הלקוחות של החברה.  לקוחות “צח סחר” מוזמנים לפנות באופן אישי ונשמח להעניק הסבר מפורט וליווי צמוד בסטנדרטים המוכרים לכם כבר…

 

Adobe K12 SDL Shared Device License - רישוי חדש במקום רישוי אדובי K12 לבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכוניים - Adobe K12 SDL | חבילות Adobe לבתי ספר | חבילות Adobe החדשות לחינוך | אדובי לכיתות מחשבים | Adobe 2021 לכיתות | אדובי 2021 למחשבים בכיתה
דילוג לתוכן